Πέμπτη 1 Απριλίου 2010

ΔΙΚΤΥΟ ΜΙΚΡΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΙΚΤΥΟ ΜΙΚΡΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΚΗΦΙΣΟΥ-ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ



Μια σημαντική πρωτοβουλία του Δημάρχου Αμφίκλειας κ. Ν. Τσιτσιπή και των Δημάρχων της περιοχής Κηφισού και Παρνασσού (Γ.Γεωργούσης-Δήμαρχος Παρνασσού), (Θ.Μανανάς-Δήμαρχος Γραβιάς), (Δ.Παπαγεωργίου-Ελάτειας), (Γ.Λουκάς-Δαύλειας), (Ν.Παπαγγελής- Δήμαρχος Χαιρώνειας) πραγματοποιήθηκε στην Αμφίκλεια Φθιώτιδας την Δευτέρα 22/03/2010 ώρα 6.00 μ.μ. στο Πολιτιστικό Κέντρο Αμφίκλειας με την συμμετοχή πολλών μικρών επιχειρήσεων και επαγγελματιών της περιοχής και θέμα την δημιουργία του ΔΙΚΤΥΟΥ ΜΙΚΡΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΚΗΦΙΣΟΥ-ΠΑΡΝΑΣΟΥ.
Πρόκειται για την δεύτερη συνάντηση και πρωτοβουλία των αυτοδιοικητικών και επαγγελματιών της περιοχής του Κηφισού (η πρώτη συνάντηση έγινε στην περιοχή της Χαιρώνειας στις 4-3-2010) και συνεχίζεται με στόχο την ωρίμανση του σχεδιασμού με την υποστήριξη της Αναπτυξιακής Εταιρείας ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΑΕ.
Η συζήτηση αφορούσε την ιδέα για την δημιουργία ενός Δικτύου Μικρών Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή της λεκάνης απορροής του Κηφισού και παρέχουν ποιοτικά προϊόντα, υπηρεσίες φιλοξενίας-τουρισμού, εστίασης και αγροτικά προϊόντα πρώτης και δεύτερης μεταποίησης.
Στην συνάντηση της Αμφίκλειας μίλησε ο Δήμαρχος Αμφίκλειας και αντιπρόεδρος του ΟΑΣΕ κ. Ν.Τσιτσιπής, ο Δήμαρχος Παρνασσού Γ. Γεωργούσης, ο Θ. Μανανάς εκ μέρους του Δήμου Γραβιάς, ο Δ. Παπαγεωργίου από τον Δήμο Ελάτειας, ο Δήμαρχος Χαιρώνειας Ν. Παπαγγελής, και από τον ΟΑΣΕ ο Δ/ντής της Αναπτυξιακής Εταιρείας κ. Βασ. Τσιτσιρίγκος.
Οι συμμετέχοντες επιχειρηματίες και οι αυτοδιοικητικοί έθεσαν το θέμα της βελτίωσης της ποιότητας στην περιοχή, την βελτίωση της ταυτότητας της περιοχής, την ελκυστική εικόνα που πρέπει να διαμορφώσουν οι οικισμοί για να παρουσιάζουν επισκεψιμότητα.
Τόνισαν η ανάγκη για ποιότητα στις υπηρεσίες και στα προϊόντα, πρότειναν τρόπους προβολής των καταστημάτων και την διασύνδεση με τα τουριστικά αξιοθέατα της περιοχής.
Στην συζήτηση διατυπώθηκε η ιδέα για «Ένα σχέδιο δράσεων και ενεργειών προβολής» που θα σχεδιαστεί από τους επαγγελματίες της περιοχής, ένα Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας για την λεκάνη απορροής του Κηφισού και Παρνασσού, ένας οδηγός ποιότητας, με την υποστήριξη της αναπτυξιακής εταιρείας ΟΑΣΕ που έχει σημαντική δράση στην περιοχή κ.λ.π.
Καθορίστηκε το πρόγραμμα ενεργειών (διαγνωστική έρευνα και έκθεση στις επιχειρήσεις της περιοχής, διανομή ερωτηματολογίου για συμμετοχή στο δίκτυο, διανομή ενός μνημονίου συνεργασίας το οποίο θα υπογράψουν όσοι επαγγελματίες επιθυμούν να συμμετάσχουν στο ΔΙΚΤΥΟ έως τις 15/4/2010 κ.λ.π.) και καθορίστηκε η επόμενη συνάντηση να πραγματοποιηθεί στο ΚΤΗΜΑ ΑΜΦΙΚΑΙΑ στα μέσα Απριλίου 2010 μετά από πρόταση του κ. Μώρου.
Εν τώ μεταξύ δημιουργήθηκε ένα άτυπο συντονιστικό όργανο (συμμετέχει ένας επιχειρηματίας από κάθε Δήμο που θα συνεργάζεται με την Αυτοδιοίκηση της περιοχής και για να κινητοποιήσει τους υπόλοιπους επαγγελματίες). Το συντονιστικό όργανα θα προετοιμάσει τις επόμενες ενέργειες έτσι ώστε να ωριμάσει η ιδέα της Δικτύωσης για τις ΜΜΕ και να προχωρήσει το σχέδιο. Στόχος είναι όλες οι ιδέες να μπούν σε ένα πρόγραμμα δράσης έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια καλή εικόνα για την περιοχή για να αποτελέσει τόπο προορισμού και παροχής ποιοτικών υπηρεσιών. Τέλος παράλληλα με την ωρίμανση της ιδέας θα προχωρήσει και ο σχεδιασμός του Φακέλου για την υποβολή για χρηματοδότηση.
Οι δράσεις της δικτύωσης που προτείνουμε αφορούν στα παρακάτω αντικείμενα :
 Αγροτουριστικό καταλύματα, Επιχειρήσεις εστίασης, Οινοπαραγωγοί
 Βιοκαλλιεργητές, Επιχειρήσεις μεταποίησης γεωργικών προϊόντων
 Βιοτεχνίες ξύλου, σιδήρου κ.λ.π.
 Γυναικείοι Συνεταιρισμοί
Οι ενέργειες που θα αναπτύξει το Σχέδιο Δικτύωσης θα είναι οριζόντιου χαρακτήρα με έμφαση:
 Στην κοινή προβολή
 Σε Τοπικό ή Τοπικά Σύμφωνα Ποιότητας
 Σε Οργάνωση και Προώθηση
 Σε Τυποποίηση και πιστοποίηση μεταποιημένων αγροτικών και φυτικών προϊόντων
 Στην διαμόρφωση ενιαίου και ολοκληρωμένου αγροτουριστικού προϊόντος (π.χ επισκέψιμα οινοποιεία, τοπική γαστρονομία, γευσιγνωσία, σύνδεση με τοπικά προϊόντα).
 Σε Επιχειρηματικά γεγονότα και προβολή αυτών
 Στην Εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού
Η τοπική αυτοδιοίκηση της περιοχής και οι φορείς της (π.χ. ΟΑΣΕ) έχουν υλοποιήσει προπαρασκευαστικές ενέργειες προβολής της έννοιας της δικτύωσης μέσω οργάνωσης εκδηλώσεων, προβολής των θεμάτων στην ιστοσελίδα τους, δημοσιεύσεις στον τύπο κ.λ.π.. ενώ το ΣΧΕΔΙΟ έχει ως ακολούθως :
1. Προκαταρκτικές ενέργειες
1.1.Καταγραφή του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και των αναγκών δικτύωσης
1.2. Διανομή ερωτηματολογίου και συμπλήρωση από τις ΜΜΕ
1.3.Καταγραφή ΜΜΕ που θα συμμετάσχουν και ταξινόμηση κατά κλάδο και περιοχή
1.4 Πρώτη έκθεση και συνάντηση ΜΜΕ –παρουσίαση αποτελεσμάτων
2. Παρουσίαση ενός σχεδίου Δικτύωσης (θα περιλαμβάνει)
2.1. Τοπικό σύμφωνο Ποιότητας
2.2. Προβολή περιοχής και ενέργειες προβολής των ΜΜΕ
2.3. Δημιουργία επιχειρηματικών γεγονότων
2.4. Διαδρομές ποιότητας
2.5. Χαρτογραφήσεις και σημάνσεις
2.6. Δημιουργία Υποδομής στις ΜΜΕ
2.7. Γευσιγνωσία –Γαστρονομία
2.8. Eενέργειες συνεργασιών
2.9. Προβολή στο εξωτερικό περιβάλλον
3. Υποστηρικτικές ενέργειες
3.1. Χρηματοδότηση και διαμόρφωση τοπικού lobby
3.2. Δημιουργία μηχανισμού στήριξης
Αμφίκλεια 31--03-2010
Το Γραφείο Τύπου του ΟΑΣΕ ΑΑΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου